יום חמישי, 31 באוקטובר 2013

מוסיקה כשפכטל לנשמה

אינני מנגן על אף כלי נגינה ומעולם לא ניגנתי לצערי. אולם, אני מאוד אוהב מוסיקה ומאזין בחלק ניכר מהיום למוסיקה מסוגים שונים... ישראלי, רוק קלאסי לועזי, ג'אז קל, קלאסי קל... כן, אני ממש קליל.
מאז שאשתי חלתה, מצאתי את עצמי יותר ויותר מתחבר לטקסטים של השירים ולא רק למוסיקה. פתאום חשוב לי להבין מי הזמר ששר את השיר, למי הוא שר, וגם אני מאזין הרבה יותר למילים. זה יכול להיות השיר הכי בנאלי ומיינסטרימי שיש, ויכולה להיות בו רק שורה אחת שמדברת אלי וזה מספיק לי להכניס אותו לפלייליסט שלי. 

כך לדוגמא אמיר דדון... בעיני אמן מדהים... כמה שירים שלו מכילים שורה אחת שבשבילה שווה להקשיב לכל השיר, כגון: "כמה זמן יימשך עוד הזמן האחרון", או בשיר אחר..."אל תחכי לי עוד אהובה, לכי לדרכך, אולי בגלגול אחר נפגש"....

זמר נוסף שנוגע בי הוא עברי לידר הגדול... זמר שמגיל 5 קורא תווים, אפילו לפני שלמד לקרוא עברית... המוסיקה פשוטה ונכונה... וכשיש שיר כמו "זכיתי לאהוב" מה יש עוד לומר? דביק נכון?  
אז נעבור קצת לרוק לועזי, כדי להרחיק את המסטיק שנוצר פה....
לועזי אבל עדיין ישראלי: אסף אבידן. אמן בחסד, מהשרוטים שמוציאים מהשריטות שלהם אמנות טהורה. משחקי מילים באנגלית שנוגעים במוות ובייסורים בצורה אמיתית, שלא לדבר על הקול הייחודי שלו.... 
אז כמה ציטוטים שאני מאמץ בחום מתוך כל מיני שירים שלו: "My life is like a wound I scratch so I can bleed", 
או מתוך ביצוע אקוסטי של your anchor:
She said, baby you can see me -I said, baby I just sense
She said, baby you're my castle -
I said, no hun, I'm your fence

חוצמזה, קרן אן... End of May... קליפ מדהים עם אווירה קפואה שמשום מה מעוררת בי אסוציאציה של מוות... אני תוהה למה....

כתבתי על חלק, ובניתי רשימת השמעה כדי לתמצת את מה שאני שומע... 

לילה טוב....
האלמן הטרי

מוסיקת אלמנים :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה