יום שני, 1 ביולי 2013

שנת הלימודים הסתיימה.... איך מסכמים שנה כזו?

כמה תודות צריך לומר כשמסתיימת שנת לימודים. אם יש מורים ואנשי צוות טובים שמלווים את ילדינו אז כדאי לומר מילה טובה. כשקורה משהו נורא כמו שקרה לנו, התודה הזו מקבלת עומק ומשמעות גדולה נוספת.

אני ואשתי ברי מזל (כן, מרשה לעצמי לומר זאת), שילדנו נמצאים במסגרות כאלו. מהתחלה התייחסו בשיא הרצינות לסיוע לילדים להתמודד עם המחלה של אימם והכילו את הקשיים שהתלוו לכך.
תארו לעצמכם ילד מהכיתה שמספר לחבריו שאמא שלו עומדת למות... איזה רעש זה עושה? אז למזלנו היה לנו את היכולת ליידע מספיק זמן מראש, ולתת לצוות להתארגן, ולהכין את הכיתות לידיעה הזו בזמן אמת... כך שכשהם הגיעו לבית הספר לאחר החדשות המרעישות הם קיבלו חיבוק לא רק מהמורות אלא גם מהתלמידים והמהומה שנוצרה הייתה מהומה מנוהלת ומבוקרת...

הילדים היוו גורם תומך לא פחות מהמבוגרים. זה היה מדהים לראות את זה. כל אחד מהבנים הגדולים קיבל תמיכה וחיזוקים מחבריו (מדובר בכיתות ו' ו-ב') בצורה שהתאימה לו. אני מאמין שזה גם בזכות הכנה נכונה של הצוות המקצועי.... אז איזה תודה מספיק גדולה יכולה להיות להתנהלות כזו?

בסוף שנה נגמרים גם חוגים. גם שם המורים היו מיודעים על המצב, וגם הם נתנו את חלקם ותמיכתם... אני מניח שהייתי נוהג כמותם, אבל בכל זאת הרגשתי שזה משהו מעבר למה שאני הייתי מסוגל לתת במקומם... הם ממש הזדהו עם הילדים, הכילו את כאבם בצורה הכי טובה שהייתי יכול לבקש... אז הנה, אני מודה גם למורים בחוגים...

הסתכלתי על התעודות של הילדים... ציונים טובים... לא שהציונים חשובים לי... אבל זה כן איזה שהוא גושפנקא שהם בסדר. אף אחד מהם לא הלך לאיבוד בעקבות מה שקרה, המשיכו לתפקד וללמוד, הרבה יותר טוב ממה ששיערתי שיהיה.

תוך כדי כתיבת הדברים אני מבין שאעבור עוד נקודות ציון כאלה של "סיכומי שנה" - ראש השנה, תחילת 2014, השנה למותה....
מקווה שיהיו לי דברים אופטימיים לכתוב...


לילה טוב בדיוק בחצות....
מהאלמן הטרי

נ.ב.
אשמח לקבל תגובות/+1 וכאלה רק כדי לדעת שלא רק רובוטים של מנועי חיפוש נכנסים לאתר הזה...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה