יום חמישי, 20 ביוני 2013

בשביל מה יש חברים?

הפעם אכתוב על חברים.... אתחיל בזה שאין בליבי על אף אחד... בעצם זו אמירה לא כל כך כנה... יש בליבי על כמה... אבל למדתי יחד עם אשתי שיעורים רבים על התנהגות אנושית לחיוב ולשלילה במהלך המחלה ולבד לאחר שנפטרה....

מה מגדיר אדם שנמצא אתך בקשר כחבר? היכולת שיחה מעמיקה ופתוחה מעבר לשיחת חולין? הימצאותו לצדך בשעת צרה? או אולי דווקא לא בשעת צרה, כשהכל טוב ונעים? אני לא יודע להגדיר קריטריונים מדוייקים, אני חושב שזה משהו שחשים אותו. וכל עוד אין משבר, אז גם אם אתה לא בטוח לגבי החברים, אין יכולת לוודא מי חבר אמיתי ומי לא....

בראיה שלי המבחן החשוב לחברות זה דווקא ברגעים קשים וברגעי משבר כמו שחווינו...

כמו בצבא אפשר לחלק את החברים שלנו לשלוש קבוצות:

הראשונים הם הנעלמים - ברגע ששמעו על מחלתה של אשתי, הביעו זעזועם וכאבם ונעלמו להם באופק. מדי פעם הרימו טלפון, שמצידי נראה כלצאת ידי חובה (אשתי הייתה יותר גדולה ממני בקטע הזה), אבל חוץ מזה כלום, בעצם לא כלום, הם טרחו גם לומר "אם יש משהו שאני יכול לעזור" (זה נחשב?). הנעלמים גם נעלמו לגמרי בדרך כלל לאחר מותה של אשתי.

השניים הם הקאמבקיסטים - אלו הם חברים שנותק איתם הקשר במהלך השנים (בגלל סיבות כאלה ואחרות, קרי החיים...) וכששמעו על  מצבה ומחלתה הופיעו כאילו שום דבר לא קרה. עם חלקם זה היה נעים ונחמד ומשמח, עם חלקם זה היה מוזר ולא טבעי.... אלו שלא התאים לאשתי החזרה לחייה נחסמו על ידי בצורה מאוד מפורשת. בתקופה שנלחמנו על חייה של אשתי מה שעניין אותי והקפדתי בקנאות, זה שתהיה לה הרגשה טובה ושתהיה עם מי שהיא חפצה...
גם קבוצה זו כללה חברים שעשו "קאמבק" לאחר מותה, זאת בגלל שלא שמעו על מחלתה....

הקבוצה השלישית והמובחרת היא  חברי האמת - אלו שידעת שירתמו מלכתחילה ואכן כך היה. אלו שעשו הכל כדי להקל גם עליה וגם עלי. אלו שקיוו איתנו והתפללו והאמינו שזה יגמר אחרת.... אלו שבכו איתנו וגם בלעדינו.... אלו שנשארו גם לאחר לכתה....

אז מיהם החברים האלו שהם חברי האמת? איך יודעים לפני שמשהו כזה קורה את התשובה? אני חושב כמו שחשבתי שאפשר להרגיש את זה... עם כל המטען שיש לי לגבי חברים מסויימים אני זוכר שאנחנו בני אדם... ובני אדם מורכבים מהתנהגויות שמושפעות ממליון דברים.... ולכן אני שם את המטען מאחור... ממשיך ללכת בדרכי עם חברי האמת והקאמבקיסטים, שפשוט טוב לי להיות בחברתם....

האלמן הטרי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה